Update - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Roos en Elise - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Roos en Elise - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Roos en Elise

24 Augustus 2012 | Nederland, Amersfoort

Halloo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen, maar ook wij hebben voor een deel even vakantie gevierd.
Onze vakanties waren overigens HEERLIJK!

Maargoed de voorbereidingen..

Voor dat we op vakantie zijn gegaan hebben we nog een aantal keer in de trein gezeten, naar Den Haag, naar Utrecht en weer naar Den Haag en weer naar Utrecht. Gelukkig (afkloppen) hebben we maar 1 keer gehad dat we ver om moesten reizen :-)

In Den Haag moesten we naar de Ghanese ambassade om ons visum aan te vragen. Wij de trein tijden opgezocht en hup daar gingen we met z'n 2e de trein in. In Den Haag aangekomen hebben we onze navigatie op de telefoon aangezet en lopen maar, na een kwartiertje lopen hadden we de ambassade gevonden. Het was ook niet te missen want er hangt een levensgrote ghanese vlag buiten :-).
Eenmaal daar binnen kwamen we bij een receptiemannetje en we moesten van hem een formulier invullen in de wachtkamer. Wij dachten oo het zal daar vast niet druk zijn. FOUT GEDACHT! Het was mega druk daar binnen, mega warm en mega weinig plek om te zitten. Dus zijn wij met onze jonge ledematen maar op de grond gaan zitten, met als gevolg een houte kont. Ook hadden we bij de receptie een nummertje mee gekregen en moesten we dus wachten tot we aan de buurt waren. Nou dat hadden we op ons geweten, we hebben bijna anderhalf uur zitten wachten totdat we aan de buurt waren. Toen we eenmaal aan de beurt waren moesten we naar een ander kamertje en daar zaten 3 mensen, 1 die de papieren controleerde en de andere 2 regelde het geld. Hier kwamen we er achter dat ze echt mega direct zijn. We gingen zitten en het was: 'papers please' en 'you pay her'. We waren hier wel op voorbereid maar alsnog vonden we het wel apart. Toen we klaar waren wilden we weg lopen, maar we werden terug geroepen. Want we waren onze ophaalkaartjes vergeten. OEPS!
Wij terug dat kamertje in en een papiertje krijgen en toen konden we weer weg.
Toen we in de wachtkamer zaten waren we ook nog een andere vrijwilliger tegen gekomen die we hadden ontmoet op het trainingskamp. Dit was wel gezellig!
Een week later zijn we ons visum op gaan halen, dit keer moesten we alleen helemaal via shiphol omreizen om in Den Haag te komen. En eenmaal weer aangekomen bij de ambassade moesten we het blaadje inleveren, weer wachten in de wachtkamer en toen kwam een meneer alle paspoorten brengen van de mensen die ze kwamen ophalen.
Ook deze keer kwamen we weer vrijwilligers tegen die we hadden ontmoet op het trainingsweekend. We zijn met zijn alle terug gegaan in de trein en dat was best gezellig! :-)
Kortom weer een leuke dag dus!

Onze reizen naar Utrecht gingen af naar de tuberculose bestrijding en we hadden een afspraak met Mariska. Mariska is een vrijwilliger die al een keer in Ghana is geweest op dezelfde plek als waar wij naar toe gaan.
Bij de tuberculose bestrijding kregen we wel een domper te horen want we konden de mantouxtest nog niet halen omdat er te kort tijd tussen de test en onze gele koorts prik zat. Dus toen konden we weer naar huis. Gisteren zijn we nog een keer terug gegaan en nu konden we de mantouxtest wel halen, dat hebben we ook gedaan en nu is het afwachten. Maandag gaan we weer terug voor de uitslag.

De keer dat we naar Utrecht zijn gegaan om met Mariska te praten zijn we op een terrasje gaan zitten en mochten we alle vragen stellen die we hadden. Ook had Mariska fotoboeken meegenomen. Deze middag is voor ons allebei goed geweest. We hebben een nog duidelijker beeld gekregen en de dingen die voor ons nog onduidelijk waren zijn nu helder.

Het aftellen is begonnen en we zijn er helemaal klaar voor en hebben er allebei ook erg veel zin in!

Maandag krijgen jullie de uitslag van onze test te horen..... Spannend...

Maar voor nu..

AJEETOOOOO!